20 Aralık 2017 Çarşamba

Estee Lauder Sensuous Noir EDP


Estee Lauder Sensuous'un flanker'larından 2010'da piyasaya sürülen bir parfüm Sensuous Noir. Benimse son zamanlarda hatta şimdiye kadar kullandığım, kokladığım en güzel parfümlerden biri. Parfümüm tanıtım yüzü Carolyn Murphy. Çok da ünlü olmayan Murphy'nin neden bu muhteşem parfümün yüzü olarak seçildiğini biraz düşündüm. Kendisi bu parfümün yüzü olduğunda 40 yaşında ve en önemlisi maskülen yüz hatlarına sahip ancak seksi bir duruşu var. Bünyesinde hem maskülenliği hem feminenliği barındıran bir parfüm için doğru bir seçim olmuş gibi görünüyor ama birazdan ben bu parfümü hayalimde hangi ünlüyle eşleştirdiğimi söyleyeceğim.

Parfümün açılışı parfümün genel karakterini ele veren cinsten. Bir yandan çam yapraklarının acımsı ve maskülen kokusu bir yandan da paçulinin olgun tatlılığı. Çam ve paçuli bir süre birbirleriyle yarışıyor ve bir erkek parfümü mü bir kadın parfümü mü sürdüğünüze karar veremiyorsunuz. Tabii diğer taraftan karabiber de savaş veriyor ama o cinsiyetsiz bir koku olduğu için onun savaşı başka: kendisini fark ettirme savaşı.

Üst notalardaki bu acı-tatlı savaşından sonra orta notalarda bir gül ve yasemin dansı başlıyor. Gülün tatlılığıyla yaseminin acılığı savaşıyor bu sefer. Sonra bu savaşa vanilya da katılıyor ve siz artık parfümün tatlı-feminen bir karaktere sahip olduğunu düşünüyorsunuz. Ama o da nesi? Erimiş odun ve zambağın maskülen, kremsi kokusu sizi yine şaşırtıyor. Parfümün dip notası kesinlikle kremsi bir kokuyla sabitleniyor. İki dakikada bir benim şu an yaptığım gibi burnunuzu bileklerinize götürüp bu muhteşem dip notayı koklamaktan kendinizi alamıyorsunuz. 

Sensuous Noir karanlık, seksi ve kendinden emin bir parfüm. Günümüzün tatlı, genç kız parfümlerine meydan okuyan bir karakteri var. Hem seksi hem oturaklı, hem maskülen hem feminen. Kış ve sonbahar kullanımına uygun. Gece parfümü olarak tercih edilse de ben bütün gün kullanıyorum. 

Bu arada, çok kullanılan bir koku olmadığını söylemem gerek, 100 ml'lik şişesinin piyasaya sürülmemiş olmasından da rahatlıkla anlaşılıyor.

Parfüm sınıfı: Oryantal odunsu
Yaş aralığı: 25-50
Koku güzelliği: 9/10
Kalıcılık: 7.5/10
Fark edilirlik: 7/10

Hangi ünlüye yakışır:
Koyu renk saçları ve maskülen çekiciliğiyle Jennifer Connelly.


3 yorum:

  1. Böyle bir blog sayfası ile tanışmak beni inanılmaz heyecanlardı. Sensuous Noir’ i bir eksper inceliği ile tanıtmışsınız. Tamamen yerli yerinde bir sıfat bu şöyle ki bu yazınız kokuyu denemeden dahi hemen sipariş vermemi sağladı ve sayenizde ölesiye memnun kaldım..Ben yıllardır aradığım kokumu buldum. Emeğinize sağlık ve teşekkürler sn. hilalD

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Ben de yillardir bu kokuyu kullaniyorum ama artik ne internette ne de diger parfumerilerde parfumu bulamiyorum. Acaba uretimi durmus falan olabilir mi? Bu konuda bir bilginiz var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Çok tutulmadığı için üretimi durmuş sanırsam.

      Sil

Guerlain Shalimar EDP

Bundan dört asır önce, Hindistan'da, İmparator Şah Cihan , Prenses Mümtaz Mahal 'e ümitsizce aşık oldu. Mümtaz Mahal için büyü...